7 روز هفته - 8 صبح الی 20

شرح عود مجدد در مراحل مختلف مسیر رهایی

عود مجدد چیزی است که هم خود فرد مصرف کننده و هم خانواده فرد مصرف کننده تک تکشان و خیلی از خانواده‌ها آشنا هستند.
با این جمله و با این مسیر، نه اینکه دلشون بخواد نه، خود فرد مصرف کننده ازشون بپرسید، زحمت خیلی زیادی برای قطع مواد کشیده است خواسته یا ناخواسته کاری ندارنم زحمت بابت آن رهایی کشیده است.
اگر سخت نبود فرهاد می‌رفت، ولی شروع کرد به کندن کوه.
خیلی کار سختی انجام می‌دهد و با همه سختی‌ها امروز این کلمه می‌آید جلوی آن و آن کلمه عود مجدد است که صورت می‌گیرد، و جالبه وقتی آگاهی نباشد، وقتی آموزش نباشد، از طرف می‌پرسید چه شد، می‌گه نمی‌دانم، نفهمیدم، یک لحظه بود..
وقتی من آموزش گرفتم درک کردم که از قبل تخمش کاشته شده است و این برداشتی که من الان می‌کنم کشتش برای قبل بوده است و عود مجدد آن لحظه صورت نگرفته، و در آموزش‌ها این را درک کردم،.
به خاطر همینه با وسوسه، خواب، دیدن دوستان رفتن به مهمانی‌ها می‌گویند: مواظب باشید با راهنما و بلده راه در ارتباط باشید که یک لحظه تخمش کاشته نشود در آن لحظه کاری نمی‌کنید ولی با دیدن و شنیدن موضوعی در ارتباط با اعتیاد تخم ان را در افکار خود می کارید.
ودر آینده برداشت می‌کنید ولی با تماس گرفتن با راهنما جلوی این کار را شما می‌گیرید.
عود مجدددلخواه هیج کس نیست اما اتفاق می‌افتد، برای چه کسی؟ برای فرد و خانواده‌هایی که آموزش نمی‌گیرند، نمی‌دانند رهایی مراحل مختلفی دارد خیلی از این خانواده‌ها به این درک رسیده‌اند که آخیش دیگه تموم شد، خدایا شکرت راحت شدیم نذرمی دهند، مسافرت می‌روند، ولی این‌گونه نیست تازه شروع شده است من آموزش گرفتم و خانواده من آموزش گرفته است که بعد از قطع خیلی از مسائل تازه شروع می‌شود یکی از دلایل عود مجدد من همین بود که فکر می‌کردم همه چیز تموم شد.
ولی وقتی آمدم در این مجموعه شنیدم و دیدم که حرف از بسترهای اعتیاد زده می‌شود حرف از نقاط ضعف من زده می‌شود حرف از کمبودهای من زده می‌شود.
من باید برم دنبال این مطالب حتی شده در سن ۵۰ سالگی من خیلی چیزها را در سن ۴۰ سالگی فهمیدم فکر می‌کردم تا ۴۰ سالگی خیلی نادان بودم، تازه یه چیزها و دریچه‌های زیادی از علم و آگاهی به روی من باز شده است خیلی چیزها را اینجا یاد گرفتم حتی جایگاهم را وقتی جایگاه را درک نکنید در مسیر رهایی احتمال عود مجدد دارید.
مراحل مسیر رهایی در مجموعه رهپویان رهایی به دو قسمت تقسیم می‌شود اول قطع مصرف دوم پایداری در قطع، مهم ترین همین پایداری است قطع که آمارش نشان داده شده و تجربه به ما ثابت کرده، همه می‌توانند به قطع مواد برسند می‌توانند محصل بشوند و درس بخوانند ولی همه نمی‌توانند وارد دانشگاه بشوند، همه می‌توانند وارد دانشگاه بشوند ولی همه نمی‌توانند فارغ التحصیل شوند، همه می‌توانند پزشک بشوند ولی همه نمی‌توانند بشوند متخصص و فوق تخصص.
در رهپویان رهایی پایدار آموزشی که گرفتم قطع مصرف کار راحتی است، درسته سختی کشیده شده است چه در تیپر چه در سقوط آزاد، ولی وقتی به قطع مواد می‌رسید تازه می‌فهمید این دوران برای خودش بهشتی بوده است، و تازه مشکلات و سختی‌ها شروع می‌شود.
و با خود می‌گوییم من تا الان کاری انجام ندادم و از الان به بعد چه کارهایی بکنم و چه کارهایی نکنم چگونه این شاخ و برگ‌ها را هرس بکنم مگه می‌شود بیاییم بگوییم: فاتحه، احمد خیری زاده اینو دفع کن، یه احمد خیری زاده دیگه به دنیا بیار… چطوری؟؟۴۰سالشه کوله باری از تجربه به همراهشه، برداشت‌های زیادی داشته، همین، دفع بشه.. بکوبم بعد دوباره بسازمش.. من تنهایی نمی‌توانم؟؟
یاد گرفتم که در این جمعیت، مگر در مسیر رهایی خوانده نمی‌شود، حال که با حرکت خود، حمایت خداوند یکتا، یاری گروه و همیاری خانواده،این چهار مورد جمع است و همه پشت من بودند و تشویقم می‌کردند برای یک روز رهایی برای من دست می‌زدند، مشارکت می‌کردم و من خودم نمی‌دانستم چه می‌گویم ولی برای من دست می‌زدند و همین تشویق‌ها مرا در مسیر نگه داشت و تازه فهمیدم که کار شروع شده است.
مسیر رهایی از آن موقع شروع می‌شود که من مصرف را شروع کردم و بعد از لذت‌ها و کیف‌هایی که می‌کردم رسیدم به آنجا که کاسه چه کنم چه کنم دست گرفتم، تا کی می‌خواهی این کار را بکنی؟؟ خجالت نمی‌کشی؟ تا کی خماری؟ تا کی دنبال ساقی و یاغی؟ شب دیر آمدن! یک مسیر شش، هفت ساله‌ای طول کشید مسیر اعتیاد من ولی آخر رسیدم به این نقطه اولیه مسیر رهایی رسیدم به آنجایی که حساب‌ها را با خودم تسویه کنم.

مسیر رهایی آن مسیری نیست که راحت پشت رول چرت بزنی آفتاب بهت بخوره مسیر پرپیچ و خمی است، یک موقع پیچ آنقدر است که می‌گویی چرا تمام نمی‌شود، سربالایی و سرپایینی زیاد دارد، باید دائم در تکاپو باشید، مشورت بگیرید صحبت کنید حرف دلتو بزنی و الا به آن نمی‌گفتند مسیر رهایی…
مسیر رهایی یعنی کسب دانستنی‌های لازم است.. که الان من آمدم با توجه به ۱۸ سال مصرفی که داشتم و روز به روز بیشتر شده، و اعتیادهای پنداری دیگری سراغ من آمده، من یک شبه اعتیاد پیدا نکردم پس چه جوریه که الان میگم یک شبه تموم میشه اتفاقاً وقتی تیپر تموم می‌شود آخیش نباید بگی، اتفاقاً بیشتر باید بترسی، چون رفتی یک پله بالاتر هر چقدر این پله رو بالاتر می‌روی مثل نردبان بیشتر باید مراقبت کنی باید کمکی داشته باشی، طناب به خود ببندی چون ارتفاع بالاتر می‌رود، چرا؟ چون اگر بیفتی کارت خیلی سخت می‌شود و شاید صدمه هم ببینی.
۱۸ ماه اول، دوم و دو سال پایانی.
۱۸ ماه اول احتمال عود مجدد زیاد است با توجه به آموزش‌هایی که گرفتم وقتی در سایه آموزش باشید این ۲۰ درصد زورش به این ۸۰ درصد می‌رسد.
باید اولویت‌ها را در نظر گرف،، برای چه من به کلاس می‌آیم؟ از راه دور با سختی‌هایی که دارم، باید تکلیف خودم را با خودم روشن کنم، هدف گذاری کنم.
۱۸ ماه اول را می‌شود خوردش کرد سه ماه، شش ماه، ۹ماه، یک سال و ۱۸ ماه.
در سه ماه اول همه چیز گل و بلبل است و همه تحویلت می‌گیرند،
در سه ماه دوم چنین اتفاقی نمی‌افتد رهاییت رنگ و بوی خود را می‌بازد و برای خانواده تکراری می‌شوی با رهایی خود حال نمی‌کنید، حالا نزدم، چه شد، هیچی، که چی نزدم؟
ماه بعدی ۶ ماه تا ۹ ماه این خانواده‌ها دست بالا می‌گیرند یکی از دلایل عود مجدد،،،تا کی می‌خوای ۸ صبح بری ۳ بعد از ظهر بیای نگاه کن این وضع خونه و زندگی ماست ۵ ساله رنگ نخورده کابینت‌ها رو ببین،و،و،و،… اینجوریه، چیکار کنم؟ برو یه کار دیگه ۳ بعد از ظهر زود میای خونه برو هشت و نه شب بیا خونه خواسته های خانواده رو قبول می‌کنی، میری هشت و نه شب میای خونه، اما بدنت خالی می‌کنه، بدن خالی کرد چون ذهن خرابه هنوزدیگه،چه نتیجه ای می‌گیره، بلدی چیکار کنی! تجربه مگه نداری! با خودت میگی هفته‌ای یه بار بزنم،،، کار می‌کنی و درآمد به دست می‌آوری و دوباره مصرف مواد شروع می‌شود، همان عود مجدد در ۹ ماهگی و خانواده‌ها هم زود متوجه می‌شوند.
۹ ماه یا یک سالگی ابرصورتی است میرم بالا شمع فوت می‌کنم بازم تحویلم می‌گیرند.
یک سال تا ۱۸ ماهگی تقریباً یه خورده شل می‌کنم و باز تکراری می‌شه همه چیز برام، و فکر می‌کنم که دیگه همه چیز بلدم ولی ناخواسته یه اتفاقاتی می‌افته که من وسوسه سراغم بیاید،وبابد با راهنما در ارتباط باشم.
۲سال و ۳سال ۱۸ماه دوم ۵۰درصد احتمال عود مجددوجود دارد.
که اگر عود مجدد صورت بگیره خیلی سخت به مسیر برگشت می‌زنیم ۱۸ماه اول در رفتگی داری ولی ۱۸ ماه دوم شکستگی و ضربه مغزی می‌شویم و خیلی سخت بهبود می‌یابی دو سال پایانی و بعد از ۵ سال این رو یاد گرفتم ۳ درصد احتمال عود مجدد دارم و این شده ملکه ذهن من،،
من یاد گرفتم که اعتیاد درمان ندارد که بخواهد تضمین داشته باشد حالم هنوز هم خوب نشده است.
همراه با طول رهایی در خصوص عرض و عمق هم کار بکنیم اگر در طول رهایی بالا اتفاقی بیفتد یعنی در عرض و عمق کار نشده است.
از مسیر رهایی هیچ نترسید، این احتمال عود مجدد پایه های رهایی را محکم می‌کند.
پس با آموزش و عملکرد بیاییم پایه‌های رهایی را محکم کنیم تا به ایران عاری از اعتیاد برسیم… انشالله

ارسال نظر