7 روز هفته - 8 صبح الی 20

تاثیر رعایت حقوق جمعی در موفقیت فردی



_تاثیر یعنی اثرگذاشتن ، ردی از خود به جا گذاشتن؛ امکان ندارد کسی با انجام کاری، از خود اثری به جا نگذارد.
هر انسان اگر کار مثبت انجام دهد از خود رد و اثر مثبت می‌گذارد و اگر کار منفی انجام دهد از خود اثر منفی به جا می‌گذارد.
_رعایت یعنی مراعات کردن، عمل کردن
_ حقوق جمع کلمه حق است و حق یعنی چیزی که ثابت و درست است و هر انسانی روی زمین از یک سری حقوق برخوردار است مثل حق زندگی کردن، حق انتخاب،حق تصمیم ،حق ازدواج و …و کسی نمیتونه این حقوق رو ازش سلب کنه
که ما باید این حقوق و وظایف را بشناسیم شناخت پیدا کنیم حد و حدود رو بدونیم بهش عمل کنیم و رعایت کنیم تا برای خودمون امتیت و ارامش و متقابلا جامعه ای خوب و سالم داشته باشیم.
_جمعی یعنی گروهی یعنی دیگران با رعایت حقوق دیگران اول خودم موفق میشوم و بعد از رشد و تغییر خودم میتوانم روی دیگران تاثیر گذار باشم.
انسان موجودی اجتماعی و برای اینکه به رشد و موفقیت برسه به تنهایی نمیتونه
_موفقیت فردی یعنی اینکه فرد بتواند به جاهای خوب برسد رسیدن به هدف،رشد و کمالات،جایگاه انسانی.

حقوق از حق می‌آید و رعایت حقوق الزامیه
1. حق الله : حق بنده در مقابل خدا مثل نماز ، روزه ، حج ، زکات و اطاعت از دستورات خدا و…
2. حق النفس : حقی که نسبت به خودم دارم و باید روی خودم کار کنم و خودم رو اذیت نکنم، رعایت نکنم میشه حق الناس
3. حق الناس : که فراتر از حق الله حقوق مردم که باید رعایت بشه
اگر روی خودم کار نکنم و حقوق و حریم شخصی خودم را نشناسم و رعایت نکنم ، هیچ وقت نمیتوانم حق الناس را رعایت کنم و اگر حقوق خودم را رعایت کنم میتوانم حقوق دیگران را رعایت کنم.
حقوق متقابل مثل والدین و فرزندان، همسایگان،خویشاوندان نسبت به هم،معلم و شاگرد…
رعایت حقوق به نفع خود فرد، خانواده و جامعه است
رعایت حقوق جمعی یعنی حریم و حرمت، تو چارچوب بودن، احترام گذاشتن، رعایت قوانین، همکاری وتعامل،درک متقابل و …
تو این مجموعه هم اگر می‌خواهیم که موفق باشیم اول باید روی خودمان کار کنیم و حقوق جمعی رو رعایت کنیم، قوانین و حرمت مجموعه رو رعایت کنیم
برای موفقیت باید توکلمون به خداوند باشه، نظم، صداقت، به پیشکسوتان احترام بذاریم،از کلمات شایسته و بایسته استفاده کنیم، هنگام گفت و شنود سکوت کنیم، پوشش مناسب داشته باشیم تا با رعایت این موارد تاثیرش رو تو گروه ببینیم که همون احترام متقابل میشه.
رعایت حقوق جمعی به نفع همه می‌باشد اگر رعایت نشود دلیلش می‌تواند عدم آگاهی و نادانی و یا خودخواهی و توجه به منافع شخصی باشد. هردوی این گروه اول به خودشان،خانواده،گروه و جامعه آسیب میزنند.
عدم رعایت حقوق جمعی: صدا کردن با القاب ناپسند، سد معبر در مکان های عمومی، ریختن زباله در سطح شهر، سر و صدا در ساختمان، زیاد کردن صدای موسیقی، سیگار کشیدن در مکانهای بسته و عمومی و…
اصل رعایت حقوق اینه که باید آنچه را برای خود می‌خواهیم برای دیگران هم بخواهیم و آنچه برای خود نمی‌پسندیم برای دیگران هم نپسندیم
بیاییم با رعایت حقوق دیگران راحت زندگی کنیم آسیبی به دیگران نزنیم و باعث رشد خود خانواده و جامعه شویم برای تغییر جامعه از خودمان شروع کنیم کارهایی که موجب آزار و آسیب دیگران می‌شود را بشناسیم و از انجامش خودداری کنیم هر چقدر درست رفتار کنیم خودمان بیشتر رشد می‌کنیم و موفقتریم.

ارسال نظر